|
1402/4/18 یکشنبه
اهداف و وظایف واحد بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و موردی از واحدهای استانی و ستادی جهت سنجش میزان " مطابقت عمل و عملکرد " اقدام کنندگان با اهداف برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی .
- نظارت بر حسن انجام امور دستگاه.
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان.
- سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع.
- تهیه گزارشات دوره ای فصلی (سه ماهه – شش ماهه....) جهت اطلاع مقام ریاست سازمان.
- برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصل 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاهها.
- کشف مفاسد مالی و اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مراجع ذیصلاح و مقام ریاست سازمان.
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان براساس بازرسی های انجام شده.
- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و میزان استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقرارت.
- اعلام موارد تخلف اداری مشهود کارکنان و مسئولان در حین بازرسی به هیئت تخلفات.
- حضور فعال بازرسان جهت شناخت مشکلات مدیریتی و پرسنلی و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات.
- تدوین و ارائه چک لیست های مورد نیاز بازرسی.
|
|